Általános szerződési feltételek

1. Cikk 

Fogalmak meghatározása

  1. A weboldal (webáruház) üzemeltetője az APOTHECARY s.r.o. , székhely: Nitra, 94901, Slovakia
    IČO:50291513
  2. Az Eladó az APOTHECARY s.r.o. , székhely: Nitra, 94901, Slovakia
  3. www.masticha.hu e-shop által kínált termékek és szolgáltatások kézbesítője az APOTHECARY s.r.o. , székhely: Nitra, 94901, Slovakia
  4. Vásárló: a webáruház minden olyan látogatója, aki kötelező érvényű megrendelést tett az e-shopon keresztül. Fogyasztónak ( a 102/2014 sz. törvény értelmében)  olyan természetes személy minősül, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és végrehajtásakor szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége keretein kívül jár el.
  5. Az e-shop egy számítógépes rendszer, amely az internetes hálón nyilvánosan elérhető, és amely lehetővé teszi a termékek és szolgáltatások elektronikus úton történő megrendelését.
  6. Árucikk vagy szolgáltatás: minden, az e-shop oldalán közzétett termék, amely megrendelhető (feltüntetett árral rendelkezik, és az nem nulla).
  7. A Vásárló teljes mértékben elismeri az elektronikus hírközlés hatályosságát, elsősorban az e-shop, az e-mail kommunikáció és a telefonos kommunikáció által, amennyiben vitathatatlan, hogy az Eladó a Vásárlóval vagy annak meghatalmazottjával kommunikál.

Az Eladó és a Vásárló közötti olyan kapcsolat esetében, amely nem valamilyen elektronikus eszköz segítségével jött létre, és nem kapcsolódik az internetes szolgáltató és a szolgáltatás igénybevevője közötti viszonyhoz, ezek az általános szerződési feltételek csak elengedhetetlen mértékben, a jogszabályoknak és az ügy logikai elrendezésének megfelelően érvényesek, hacsak a felek nem állapodtak meg másként.

2. Cikk 

Árak

  1. A termékek és szolgáltatások összes feltüntetett ára végleges, beleértve a 20% -os ÁFA-t, a csökkentett ÁFA-s termékek esetében a végleges ár 10% ÁFA-t tartalmaz.
  2. Az Eladó köteles a vásárlás időpontjában az e-shop oldalán feltüntetett árat garantálni.


3. Cikk 

Megrendelés

  1. A megrendelés az e-shop rendelési  folyamatának megerősítésével történik azáltal, hogy a Vásárló kiválasztja az árukat vagy szolgáltatásokat, illetve kitölti a teljes megrendelőlapot és elküldi azt az Eladónak. A megrendelés helyes és rendes teljesítéséhez szükség van a megrendelésben szereplő adatok kitöltésére és a megrendelt árukra vagy szolgáltatásokra vonatkozó szállítási lehetőségek és a fizetés módjának kiválasztására.
  2. A megrendelés elküldésével a Vásárló jóváhagyja a megrendelt áruk és szolgáltatások árát. A megrendelés elküldése a Vásárlóra nézve kötelező érvényűvé teszi a vásárlást, tehát az Eladóval történő adásvételi szerződésre tett ajánlat benyújtásának számít.
  3. A Vásárlónak a megrendelés elküldését követően,  a rendszer automatikusan generált tájékoztató e-mailt küld arról, hogy a Vásárló megrendelését az e-shop továbbította az Eladónak feldolgozásra. Ez az e-mail nem számít a megrendelés visszaigazolásának a cikk 4.bekezdése értelmében .
  4. A megrendelés visszaigazolásával az Eladó részéről adásvételi szerződés jön létre, amelyet csak a Vásárló és az Eladó módosíthat vagy egészíthet ki közös megegyezés alapján, ha a törvény vagy más jogszabály nem rendelkezik másként. A megrendelés visszaigazolása az Eladó részéről elektronikus levél küldésével történik a Vásárló e-mail címére, vagy a Vásárló mobil telefonszámára (amit a megrendelőlapon tüntetett fel) küldött rövid szöveges üzenet révén, jelezve, hogy milyen mértékben vitatható a Vásárló ajánlatának elfogadása. Az Eladó részéről küldött olyan e-mail, amely nem erősíti meg a Vásárló rendelését, elveti vagy visszautasítja, vagy más formában nyilvánvalóan nem fogadja el, a Vásárló ajálatának elutasítását jelenti.
  5. Ha az Eladó nem tudja teljesíteni a megbízást, vagy annak egy részét a megrendelés teljesítésének határidején belül a legnagyobb erőfeszítés mellett sem, olyan indokkal, hogy pl. az árut nem gyártják, nem áll rendelkezésre a gyártó vagy a külső beszállító raktárában, a gyártó olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek miatt nem lehetséges a megrendelés megvalósítása, vagy vis maior indokok miatt, az Eladó törölheti a megrendelést, amiről a Vásárlót e-mailben értesíti. Továbbá az eladónak jogában áll törölni a megrendelést, ha a Vásárló hamis vagy félrevezető információkat adott meg, melyek nem ellenőrizhetők, például helytelen e-mail címet, telefonszámot vagy helytelen / nem létező címet. Ha a Vásárló kifizette az előleget, azt az Eladónak 14 napon belül vissza kell küldenie.

4. Cikk 

Fizetési feltételek

  1. Az e-shop kínálatában lévő árukért és szolgáltatásokért a következő módokon lehet fizetni:
    1. utánvétes fizetés (közvetlenül a futárnak fizet az áru átvételekor),
    2. fizetés a Comgate fizetési felületen keresztül,
    3. fizetés személyes átvételkor (Pozsony),
    4. banki átutalással történő fizetés – előre, az áru csak a pénzösszeg számlára történő érkezését követően kerül szállításra,
    5. fizetés számla alapján, a számlán feltüntetett esedékességi időponton belül,
    6. fizetés ajándékutalvánnyal. 
  2. Az ajándékutalvány olyan előre kifizetett pénzösszeget képvisel, amelyet a Vásárló fizetőeszközként használhat a meghatározott, előzőleg egyenlített értékig. A kuponon fel van tüntetve az érvényességi dátum. Az ajándékutalvány névértékéről meg lehet állapodni a Vásárlóval.
  3. Az egyes fizetési lehetőségekre vonatkozó kiegészítéseket ezen Általános Szerződési Feltételek VI. cikke tartalmazza.
  4. Az Eladó kedvezményeket kínálhat a Vevőnek:
    1. árengedmény az e-shopba való regisztrációért,
    2. kedvezmény ismételt vásárláskor,
    3. árengedmény egyszeri kedvezményre feljogosító kupon alapján,
  5. A kedvezményeket nem lehet halmozni.

5. Cikk 

Szállítási feltételek

  1. Az Eladó köteles az árut a megrendelés létrehozásától számított 30 napon belül elküldeni a Vásárlónak, hacsak másként nem állapodnak meg, vagy az áru mellett hosszabb szállítási idő volt feltüntetve.
  2. Ha az áru raktáron van, kapacitás szerint a lehető legrövidebb időn belül szállításra kerül.
  3. Ha a megrendelésben több áru és szolgáltatás is szerepel, és egy részük nincs raktáron, tájékoztatjuk a vevőt a részleges szállítás lehetőségeiről.
  4. Az áruval együtt a kiállított számlát (adót tartalmazó bizonylat), az utasításokat és egyéb, az árukhoz vagy szolgáltatásokhoz tartozó, a gyártótól származó dokumentumokat is továbbítjuk az ügyfélnek.
  5. A teljesítés helyének a kiszállítás helyét tekintjük.
  6. Az Eladó a Vásárlóhoz történő kiszállítást a következő módokon bonyolítja le:
  • GLS, Budča 1039 962 33 Budča Slovenská Republika
  • Shipmall, Diaľničná cesta 2, 903 01 Senec

6. Cikk

Szállítási és csomagolási díjak, fizetési lehetőségek

  1. Előre történő fizetés estén előlegszámla alapján banki átutalással vagy fizetési felületen  keresztül a következő díjakat számoljuk fel:
    1. futárszolgálattal történő szállítás esetén,  2 munkanapon belüli kézbesítéssel a raktárból történő kiküldés után – 2540 HUF és 5 munkanapon belüli kézbesítéssel 4128 HUF a HU területén kívül.
  2. Utánvétes fizetés esetén (fizetés átvételkor a futárnak):
    1. futárszolgálattal történő szállítás esetén,  2 munkanapon belüli kézbesítéssel a raktárból történő kiküldés után – 2540 HUF HU-n belül és 5 munkanapon belüli kézbesítéssel 4128 HUF az HU területén kívül.
  3. Az Eladó a szokásos (fent lerírt) folyamatoktól eltérő szállítási módban is megegyezhet a Vásárlóval, valamint az ezen eltérő szolgáltatások árai is változtathatnak.
  4. Az Eladó az azonnal elérhető árukat haladéktalanul kiküldheti, és a megrendelés fennmaradó részét a jogszabályok által előírt időn belül továbbíthatja, feltéve azonban, hogy a Vásárlótól a megrendeléskor beszámított összegen kívüli további postaköltséget nem számítanak fel.


7. Cikk 

Tulajdonjog átruházása

  1. A tulajdonjogok az Eladóról a Vásárlóra szállnak az adásvétel tárgyának az Eladótól vagy a fuvarozótól való átvételének pillanatában.

8. Cikk 

Az adásvételi szerződés érvénytelenítése

  1. A Vásárlónak jogában áll visszavonni az áru vagy szolgáltatás megrendelését az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 órán belül  lemondási költség nélkül, amennyiben az áru külön rendelésre, a Fogyasztó egyéni igényei szerint, vagy speciálisan egyetlen Fogyasztó számára készül.

9. Cikk 

A Fogyasztó joga az áru visszaküldésére indoklás nélkül, és a fogyasztó további tájékoztatása

  1. A Fogyasztónak a 102/2014 sz.  fogyasztóvédelmi törvény értelmében, a távolságilag kötött szerződés, vagy az Eladó által üzemeltetett helyiségen kívül kötött szerződés alapján értékesített áru vagy  szolgáltatás esetében, az egyes törvények módosításáról (a továbbiakban csak: “Törvény”) szóló 7. § és az azt követő szakaszok rendelkezései szerint, joga van elállni az adásvételi szerződéstől a termék átvételétől számított 14 kalendáriumi napon belül, ha az Eladó teljesítette az ezen Törvény szerinti tájékoztatási kötelezettségeit, egyéb esetekben a Törvény 2. és 3. bekezdése szerint kell eljárni. Ha az adásvételi szerződés tárgya az áru kézbesítése, a Fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől még az áru átadása előtt.
  2. A Fogyasztó, ha élni szeretne ezzel a jogával, köteles az írásbeli elállást legkésőbb  a meghatározott időszak utolsó napján az Eladó kapcsolattartó címén az üzemidő alatt személyesen kézbesíteni, vagy az elállást a határidőn belül az elérhetőségek közt feltüntetett címre postázni, esetleg  a jogérvényesítés más tartós adathordozón történő feljegyzés formájában is gyakorolható. A fogyasztóköteles az elállásról szólóértesítést követően a szerződés tárgyát visszaküldeni vagy személyesen kézbesíteni, minden dokumentációval együtt – pl. az eredeti számlával, használati utasítással, egyéb iratokkal együtt, melyeket a termékkel együtt kapott, legkésőbb 14 napon belül az elállás napjától számítva (Törvény 1. bekezdés 10.§). Javasoljuk a vásárlóknak, hogy saját használatra készítsenek másolatot a számláról és az árut ajánlva, biztosított küldeményként postázzák. A szerződéstől való elállásra használhatják a következő formanyomtaványt: Elállás az adásvételi szerződéstől , amelyben ki kell tölteni legalább a „*” – csillag jelöléssel ellátott adatokat.
  3. Az árut ne küldjék utánvétre, a küldeményt abban az esetben nem vesszük át.
  4. Az e-shop üzemeltetője az áru / szolgáltatás kifizetett értékét visszaküldi, beleértve a szállítási költségeket, a 102/2014 sz. törvény rendelkezéseinek értelmében a 3. bekezdés 9. § szerint, valamint az áruk megrendeléséhez szükséges egyéb felmutatható költségeket a elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül, de nem köteles még azelőtt visszaküldeni a pénzt, mielőtt az árut is kézbesítik neki, vagy a Fogyasztó nem bizonyítja az áru elküldését, ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az Eladó azt javasolta, hogy az árut személyesen veszi fel.
  5. A visszaküldés költségeit a Fogyasztó állja.
  6. Az elállási jog nem vonatkozik a 102/2014 sz. törvény 7.§ 6. bekezdés a) pontjában meghatározott árukra és szolgáltatásokra.
  7. A Fogyasztó viseli az áruk funkcionalitásának és tulajdonságainak megállapításához szükségesnél nagyobb mértékű felhasználása által okozott értékcsökkenés terhét.

10. Cikk 

A szerződő felek jogai és kötelességei

  1. Szerződő felek alatt az Eladót és a Vásárlót értjük.
  2. A Vásárló köteles:
    1. átvenni a megrendelt árut,
    2. kifizetni az átvett áru egyeztetett árát az Eladónak,
    3. átvételkor ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, esetleg magát a terméket is.
  3. Az Eladó köteles:
    1. az ügyfélnek a kívánt minőségben, mennyiségben és az egyeztetett áron kézbesíteni az árut,
    2. az áruhoz csatolva, vagy utólag pótolva elküldeni az áruhoz kapcsolódó összes dokumentumot, mint például a számlát, panaszlapot, használati utasítást a magyar nyelv kodifikált (törvénybe foglalt) formájában.

11. Cikk 

Adatvédelmi szabályzat

  1. A személyes adatok feldolgozása a 18/2018 sz. személyes adatok védelméről szóló törvény és későbbi módosításai értelmében történik.
  2. Az üzemeltető nem adhatja meg a vevő személyes adatait harmadik félnek, kivéve a kijelölt szállítmányozó társaságnak, amely az áruk vagy szolgáltatások kézbesítését biztosítja, vagy az állami szerveknek ellenőrzés esetében, vagy adott esetben egy közvetítőnek a 18/2018 sz. törvénynek megfelelően kötött kölcsönös megállapodás alapján.
  3. Az üzemeltető köteles  a személyes adatokat megvédeni a jogosulatlan személyek számára történő kiadástól, megfelelő technikai és szervezői intézkedések elfogadásával. Továbbá az üzemeltető összes alkalmazottja köteles betartani a személyes adatokkal kapcsolatos titoktartást.
  4. Az érintett személy a 18/2018 sz. személyes adatok védelméről szóló törvénynek a jelenleg érvényben lévő újításai értelmében a 19.§és azt követő szakaszokban meghatározott jogokkal rendelkezik, nevezetesen:
    1. a jelen tartalom és a szerződési feltételek által kiteljesedő információkhoz való jog,
    2. az érintett személyre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférés kérésének joga – A törvény 21. §értelmében Önnek joga van érdeklődni az adatfeldolgozás módjáról és céljáról, kérését pedig a kapcsolattartó e-mail címen jelezheti,
    3. a személyes adatok helyesbítéséhez való jog – A törvény 22. §-a lehetővé teszi a személyes adatok korrigálását, ha azok nem érvényesek,
    4. a személyes adatok törlésének joga – A törvény 23. §-a abban az esetben alkalmazható, ha Ön nem kívánja többé, hogy az üzemeltető feldolgozza a személyes adatokat,
    5. a személyes adatok feldolgozását korlátozó jog – A törvény 24. §-a akkor alkalmazandó, ha úgy ítéli meg, hogy a személyes adatok feldolgozása törvénybe ütközően történt,
    6. a személyes adatok feldolgozásával szembeni kifogás joga – a törvény 27. §,
    7. a személyes adatok átruházhatóságához való jog,
    8. a felügyeleti hatóságnak történő, a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos panasz benyújtásához való jog.
  1. Az üzemeltető a Vásárlótól a következő személyes adatokat kapja meg: titulus, keresztnév, vezetéknév, lakcím, kézbesítési cím, számlázási cím, telefonszám, e-mail cím. A személyes adatok feldolgozása a megrendelés megfelelő teljesítésére szolgál. Ezeket a személyes adatokat archiválási célokra 10 évig tárolják. A rendelési folyamat részeként a személyes adatok feldolgozása a számlák kiállítása, a szállítási jegyzék kiállítása, a szállítás megvalósítása és a könyvelés céljából történik.
  2. Az üzemeltető megbízta a heureka.sk internetes portált, az “Ügyfelek által hitelesített” szolgáltatás üzemeltetőjét:Heureka Shopping, s.r.o., Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727, hogy az e-shop üzemeltetőjének a nevében dolgozza fel a vásárlás minőségének értékeléséhez szükséges egyszeri személyes adatokat a név, a vezetéknév, az e-mail cím és a megrendelt árucikkek információinak a terjedelmében. Ezen értékelés céljából a közvetítő egyszeri e-mailt küld a vevőnek a minősítés lehetőségével.
  3. Ezek az oldalak rögzítik az IP-címét, a látogatás időpontjáról szóló információkat, hogy mennyi időt töltöttek az oldalak megtekintésével és hogy milyen oldalakról érkeztek hozzánk. A cookie-k olyan számítógépen tárolt szöveges fájlok, amelyek az oldalak forgalmának mérésére, és az oldalmegjelenítések személyre szabására szolgálnak, és ezen a fájlok segítségével jobb szolgáltatásokat kínálhatunk. Ezért ezen a fájlok használatát jogos érdekünknek tekintjük. Néhány cookie fájl harmadik féltől származik, pl. Youtube, Google stb. A cookie-kat bármikor törölheti, vagy a közvetlenül rájuk vonatkozó beállításokat a böngészőben szerkesztheti. Ha el akarja utasítani a cookie-k gyűjtését, állítsa be azt az internet böngészőjében.
  4. 8. Ha a Vásárló beleegyezett abba, hogy az e-shop e-mail marketinges célokra használja fel a személyes adatokat, beleegyezett abba, hogy e-maileket kapjon az általa megadott e-mail címre.
  5. A marketinges célokra felhasznált személyes adatok a név, illetve e-mail cím, amelyekre öt évre szóló megőrzés vonatkozik. Ezeket a személyes adatokat harmadik félnek nem adjuk ki.
  6. A Vásárló bármikor visszavonhatja a beleegyezését a személyes adatok feldolgozásába, mégpedig a Visszavonás elküldése révén, amely után azonnal törölni fogjuk az adatokat.

12. Cikk

Összetételre és egészségre vonatkozó állítások

Az Európai Parlament és az Európai Tanács 1924 sz. 2006-os rendelete értelmében az élelmiszerekhez nem társíthatók az engedélyezetteken kívüli tápértékre és egészségre vonatkozó állítások. Az Eladó honlapján található tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állítások egy olyan információegyüttest alkotnak, amely szabadon hozzáférhető a hazai és külföldi információforrásokból, és semmilyen körülmények között nem bizonyítja az élelmiszer vagy annak táplálkozási és gyógyászati hatásainak tényleges hatását. Ha a Vásárló szakmai és tudományos tanulmányokkal alátámasztott pontos információkat igényel, fontos, hogy az összes rendelkezésre álló szakértői forrássból tájékozódjon. Az élelmiszer minden pozitív és nemkívánatos hatását meg kell vitatni kezelőorvosával a használat előtt!

Az Eladó webhelyén megjelenő tippek, információk és receptek nem helyettesítik az orvos tanácsát. Ezek csak az Eladó személyes ajánlását képviselik. Az Eladó nem felelős a tartalom hibás értelmezéséért. A Vásárló saját felelősséggel tartozik az egészségéért. A növények tulajdonságainak, betakarításának és feldolgozásának kellő ismerete nélkül javasoljuk, hogy a gyógynövényt a Vásárlók az Eladó e-shopjából szerezzék be.

Az Eladó honlapján található összes információ tájékoztató jellegű, és semmiképpen nem helyettesítheti az orvos által előírt kezelést. Az Eladó ezért azt ajánlja, hogy a Vásárló minden egészségügyi problémáját vitassa meg orvosával, különösen a terhes és szoptató nők, a kisgyermekek, és a súlyos betegségben szenvedők.

13. Cikk

Kártérítés az áru átvételének elmulasztásáért

  1. Az eladónak kártérítési igényre van joga (a Polgári Törvénykönyv 420. § és az azt követő szakaszai szerint) abban az esetben, ha a Vásárló megrendelte az árut, nem vonta vissza az ajánlatot a szerződésre, nem állt el a szerződéstől, ugyanakkor nem vette át az árut a fuvarozóról, vagy az Eladó felszólítására nem vette át személyesen az árut a megadott határidőn belül. Az ilyen cselekvéssel a Vásárló megsértette a  X. Cikk 2. pont a) alpontját, amely szerint a Vásárló köteles átvenni a megrendelt árut.
  2. A kár összegének meghatározásakor az Eladó elsősorban a szállítási költségeket és a kapcsolódó díjakat veszi figyelembe, mint a csomagolás költségei, a megrendelés expediálása és ügykezelése, valamint a szóbanforgó megbízás teljesítése során felmerült egyéb költségek, egyúttal jogában áll az elmaradt haszont is számláznia.
  3. Az Eladó jogosult arra is, hogy a kártérítéshez való jogot ne érvényesítse, illetve ezt a jogot csak részben gyakorolja.

14. Cikk 

Záró rendelkezések

  1. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket a Vásárló előzetes értesítése nélkül módosítsa. Az Általános Szerződésii Feltételek vagy a Reklamációs Feltételek megváltoztatása esetén a teljes vásárlási folyamatot azon Általános Szerződési Feltételek szabályozzák, amelyek abban az időpontban voltak érvényben, amikor a Vásárló elküldte a megrendelést, és azok voltak elérhetőek az Eladó webhelyén.
  2. A Reklamációs Feltételek ezen Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezik.
  3. A megrendelés elküldésével a Vásárló elismeri, hogy elolvasta az Általános Szerződési Feltételeket és a Reklamációs Feltételeket.
  4. Ezek a feltételek a nakupujbezpecne.sk e-shop tanúsítási projektjének keretein belül lettek kidolgozva.
  5. A jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek  a vállalat bejegyzett székhelyén megtekintésre készen állnak a vásárlók számára, valamint elérhetők az e-shop weboldalán is.
  6. Amennyiben a Fogyasztó nem elégedett azzal, ahogy az Eladó a panaszkérelmét kezelte, vagy úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait, akkor lehetősége van jogorvoslati kérelemmel fordulni az Eladóhoz. Ha az Eladó a korrigálást elveti , vagy a postázás időpontjától számított 30 napon belül nem válaszol, a Fogyasztónak jogában áll a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló 391/2015 sz. törvény 12.§ értelmében  arra, hogy javaslatot tegyen a vitás kérdés alternatív megoldására. Az e-shop üzemeltetője számára az alternatív vitarendezéssel foglalkozó releváns jogalany a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk) vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által fenntartott alternatív vitarendezési szervezetek jegyzékében bejegyzett jogi személy (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), amellett a Fogyasztónak joga van megválasztani, hogy melyik alternatív vitarendezési szervezethez fordul segítségért. Ugyanakkor a Fogyasztó az online vitarendezési platformot is választhatja, amely a http://ec.europa.eu/consumers/odr/címen elérhető.  A díjakra vonatkozó információkat a Fogyasztó a konkrét AVR-szervezet honlapján találja meg.
  7. Az ezen Általános Szerződési Feltételekben, valamint elválaszthatatlan részeiben (mellékletekben) szereplő egyéb nem tisztázott viszonyokat a vonatkozó rendelkezések szabályozzák: 40/1964 sz. törvény, 250/2007 sz. törvény, 102/2014 sz. törvény, 122/2013 sz. törvény, 22/2004 sz. törvény, valamint az 513/1991 sz. törvény.
  8. Ha a Vevővel más szerződést kötnek más feltételekkel, azon szerződés feltételei elsőbbséget élveznek  az Általános Szerződési Feltételekkel szemben.

Ezek az Általános Szerződési Feltételek, beleértve az elválaszthatatlan részeit is, 2021 01/01 lépnek hatályba.

A fogyasztó joga az áru indoklás nélküli visszaküldésére és a fogyasztó tájékoztatása

A fogyasztót a 102/2014. sz. törvény alapján – amely a fogyasztó védelméről rendelkezik a távollévők között kötött szerződések, illetve az eladó üzlethelyiségén kívül kötött szerződések esetében, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről – a 7. § és az azt követő szakaszok értelmében megilleti a jog, hogy a vásárlástól számított 14 naptári napon belül elálljon a vásárlási szerződéstől, feltéve, hogy az eladó eleget tett a törvényben előírt tájékoztatási kötelezettségének. Más esetekben a törvény 2. vagy 3. bekezdése irányadó. Ha a vásárlási szerződés tárgya áru kézbesítése, a fogyasztó az átvétel előtt is jogosult elállni a szerződéstől.

Amennyiben a fogyasztó élni kíván e jogával, köteles az elállási nyilatkozatot írásban legkésőbb a határidő utolsó napján személyesen átadni az eladó kapcsolattartási címére annak nyitvatartási idejében, vagy legkésőbb a határidő utolsó napján postára adni a kapcsolattartási adatoknál megadott címre. Az elállás más tartós adathordozón is közölhető. Az elállás közlését követően a fogyasztó köteles a szerződés tárgyát, amelytől elállt, minden hozzá tartozó dokumentummal együtt – pl. az eredeti számlával, használati útmutatóval és egyéb, az áruval együtt átvett dokumentációval – legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni vagy személyesen eljuttatni (§10, 1. bekezdés). Javasoljuk a vásárlóknak, hogy készítsenek másolatot a számláról, és az árut ajánlott és biztosított küldeményként küldjék vissza. Az elálláshoz az alábbi nyomtatvány is használható: A reklamált áru visszaküldésének címe: APOTHECARY s.r.o, Mostná 52, Nitra, 94901, Szlovákia.

Utánvétes küldeményeket nem veszünk át – az ilyen csomagokat nem áll módunkban átvenni.

A webáruház üzemeltetője az áruért / szolgáltatásért fizetett teljes összeget – ideértve a szállítási költséget és az áru megrendelésével kapcsolatban igazoltan felmerült költségeket is – visszatéríti a 102/2014. sz. törvény 9. § 3. bekezdése alapján, legkésőbb az elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül. A visszafizetés azonban nem történik meg addig, amíg az áru vissza nem érkezik az eladóhoz, vagy a fogyasztó nem igazolja hitelt érdemlően, hogy azt feladta. Ez nem érvényes, ha az eladó felajánlotta, hogy saját maga veszi át az árut.

A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Az elállási jog nem érvényesíthető azokra az árukra és szolgáltatásokra, amelyeket a 102/2014. sz. törvény 7. § 6. bekezdés a)–l) pontjai kizárnak.

A fogyasztó felel minden olyan értékcsökkenésért, amely az áru rendeltetésszerű használatán túlmutató használatából ered, különösen, ha az meghaladja az áru működésének és tulajdonságainak megismeréséhez szükséges mértéket.

Nem találta a választ a kérdésére?

Lásd a hasonló dokumentumokat, vagy lépjen kapcsolatba velünk. Szívesen válaszolunk minden olyan kérdésére, amely a feltételekkel és a termékeinkkel kapcsolatban felmerül.

Írjon nekünk