Az internetes áruház (webáruház) reklamációs feltételei
A dokumentum legutóbbi frissítése: 22. november 2022
az általános szerződési feltételek szerves részét képezi
- Reklamáció csak olyan termékkel kapcsolatban fogadható el, amelyet az Eladó féltől vásároltak, és amely a Fogyasztó birtokában van.
- Ha a Vásárló egyben a Fogyasztó (olyan természetes személy, aki nem szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége keretein belül jár el), a kínálat minden árucikkére 24 hónapos jótállás vonatkozik, amennyiben a termék mellett nincs más feltüntetve. és a Polgári Törvénykönyvben megfogalmazott Fogyasztóvédelmi törvény értelmében intézkedünk. Ha a Vásárló használt terméket rendelt és tájékoztatták róla, a jótállási idő 12 hónap. Ha a Vásárló egyben nem Fogyasztó, a Polgári Törvénykönyv határozatai értelmében a jótállás 1 évre szól, és az azt érintő reklamációkra nem ezen reklamációs feltételek érvényesek.
- A jótállási idő a termék átvételének a napján kezdődik, ami történhet a kiszállító cégtől vagy személyesen, egyenesen a forgalmazótól.
- A Vásárló köteles a reklamációs igényét közvetlenül az Eladónak, azonnal a hiba felfedezése után benyújtani.
- A felelősségvállalás nem vonatkozik a következő használatból eredő hibákra:
- a hibát a Vevő által okozott mechanikai kár idézte elő,
- a hibát a termékkel való helytelen bánásmód, a használati útmutatótól eltérő bánásmód okozta
- a terméket olyan körülmények között használaták, amelyek nem felelnek meg az áru természetes környezetének, az utasításoknak megfelelő nedvesség, vegyi és mechanikai hatások tekintetében,
- az ápolás és karbanntartás elhanyagolása következtében jött létre,
- a termék túlterhelése következtében jött létre,
- az termék felhasználásakor megszegték a dokumentációban, az általános irányelvekben, a műszaki szabványokban vagy a biztonsági előírásokban feltüntetett szabályokat, illetve a jótállás egyéb feltételeivel ellentétesen vették igénybe.
- Természeti katasztrófákból eredő hibák szintén kizárásra kerülnek.
- A hibákért való felelősségvállalás nem vonatkozik a termékek (vagy azok részeinek) használatából eredő szokásos elhasználódására sem. A hiba nem tekinthető relevánsnak, ha az megfelel a termék jellegének, a minimális szavatosság vagy a rövidebb időtartamra korlátozott fogyasztási idő miatt. A termék szavatossága, eltarthatósági ideje, vagy a fogyasztására érvényes hasonló időtartam szerepel az árucikken, és az ilyen jelölésnek megfelelően kell felhasználni.
- A reklamált árut az alább feltüntetett címre kell elküldeni, de utánvétre vagy személyes kézbesítésre a kapcsolattartó címen nincs lehetőség. Az termékeket megfelelően kell csomagolni, hogy az áru ne sérüljön a szállítás során, és javasoljuk, hogy az árut ajánlott levélként vagy biztosított küldemény formájában küldjék el. A vásárlási nyugta (számla) másolatát és a hiba leírását csatolni kell az áruhoz, vagy javasoljuk, hogy csatolja a kitöltött Reklamációs formanyomtatványt a vásárlási bizonylattal együtt. A panaszokat csak írásban (postai úton) vagy személyesen (nem e-mailen) kell elküldeni.
- Az Eladó igazolja a reklamáció fogadását és és a Vásárlónak átvételi elismervényt küld a termék megfelelő formában történő reklamációs igényléséről. Az igénylés érvényességének napja az Eladónak történő kézbesítés időpontjával egyezik. Ha az elismervényt nem lehet azonnal kiküldeni, azt haladéktalanul, de legkésőbb a teljesítés igazolásával kell postázni. A reklamáció elfogadásának visszaigazolása írásban történik.
- Az Eladó köteles az igénylés kezelésének módját azonnal, összetett esetekben az igény napjától számított 3 napon belül meghatározni. Indokolt esetben a panasz benyújtásának napjától számított 30 napon belül, különösen akkor, ha a termék állapotának összetett műszaki kiértékelésére van szükség. A panaszkezelés módjának meghatározása után az Eladó azonnal teljesíti a követelést, de indokolt esetben a reklamáció később is intézhető. Az igény teljesítése azonban nem lehet hosszabb, mint a követelés napjától számított 30 nap. A reklamáció rendezésének 30 napos határideje után a vevőnek joga van elállni az adásvételii szerződéstől, és a termék teljes árát megtérítik neki, vagy jogában áll a hibás terméket új árura kicserélni.
- A Vásárló jogai reklamációs igényléskor:
- eltávolítható hiba esetén a Vásárló jogosult rá, hogy ez a hiba díjmentesen, időben és megfelelően legyen kijavítva, és a hibát indokolatlan késedelem nélkül el kell távolítani,
- a Vásárló a hiba eltávolítása helyett kérheti a dolog cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a hibás rész helyettesítését, amennyiben az Eladónak nem okoz ezzel aránytalan költségeket a termék árára vagy a hiba súlyosságára tekintettel,
- az Eladó a hiba eltávolítása helyett választhatja a hibás termék kifogástalanra való cseréjét, ha a Vásárlónak nem okoz ezzel komoly nehézségeket,
- olyan hiba esetén, amelyet nem lehet kiküszöbölni, és amely megakadályozza a termék megfelelő felhasználását, a Vásárlónak joga van a cserére, vagy a szerződéstől való ellépésre. A Vásárló ugyanezen jogokkal rendelkezik, ha a hibák ugyan eltávolíthatók, de a javítások után vagy többszörös hibák esetén nem tudja megfelelően használni a terméket,
- egyéb nem helyrehozható hibák esetén a Vásárló jogosult a termék árára vonatkozó megfelelő kedvezményre.
- A reklamáció akkor tekinthető teljesítettnek, ha lezajlik a reklamációs eljárás a panaszolt termék visszaküldésével, annak cseréjével vagy a vételár visszatérítésével, a teljesítés elfogadására irányuló írásbeli felszólítással, vagy a kellően indokolt elutasítással.
- A reklamáció teljesítettnek tekinthető, ha az eljárás a termék visszaküldésével (helyettesítéssel, javítással) a termék vételárának visszaszolgáltatásával, vagy ésszerű árengedménnyel, vagy indokolt elutasítással végződik. A Fogyasztó tájékoztatást kap a panaszkezelési eljárás kimeneteléről a törvényes határidőn belül.
- A termék, illetve a csomagolás sértetlenségét (az áru átvételével kapcsolatos utasítások szerint) ellenőrizni kell a megrendelés átvételekor, mivel az áru szállítás közben megsérülhet. Javasoljuk, hogy a vásárlók csomagolják ki az árukat, és tekintsék át azokat a fuvarozó jelenlétében. A futárnak tett aláírásával kijelenti, hogy a csomagolás sértetlen.
- A jelen reklamációs feltételi pontok az Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezik, és az Eladó fenntartja a jogot arra, hogy bármikor, a Vásárló előzetes értesítése nélkül megváltoztassa azokat.
- Kapcsolat: APOTHECARY s.r.o., F.Mojtu 18, Nitra, 94901, Pavol Bojda, 0902336536, info@masticha.hu