fbpx

A masticha terápia sok helikobakter pylori fertőzéssel küszködő páciens számára nyújt segítséget. A páciensek visszajelzéseikben kiemelik a masticha természetes jellegét és összetevőit, valamint a mellékhatások hiányát. A masticha terápia elvégzése után a páciensek visszajelzései nagyrészt pozitívak. Ennek ellenére emésztési zavar esetén az egészsége megőrzése érdekében érdemes nem csupán a masticha erejére támaszkodni, hanem célszerű nagyobb hangsúlyt fektetni a prevencióra – egészséges étrend formájában. Ebben a cikkben megosztjuk Önnel azokat a hasznos tanácsokat, melyek mint a helikobakter pylori fertőzés, mint más gyomor- és bélrendszert érintő megbetegedések során alkalmazott masticha terápia kiegészíéseként alkalmazhatóak. Ezek a tanácsok a mindennapi étkezési szokások során is alkalmazhatóak.

Helikobakter diéta

1.Figyeljen az elegendő folyadékbevitelre. Igyon sok tiszta vizet!

voda

A felnőtt ember optimális napi folyadékbevitele 2 liter tiszta víz.A szervezetbe bevitt víz inkább legyen langyos mint hideg. Tiszta, nem ízesített szénsavmentes víz fogyasztása ajánlott. Amennyiben szénsavas vagy ízesített vizet fogyaszt, a szervezet táplálékként érzékeli azt és emésztési folyamatot indít el. Az esti órákban, 18 óra után a bevitt folyadékmennyiség csökkentése ajánlott, ugyanis a vesék működése éjjel redukálódik, így a szervezet hajlamos megtartani a vizet a testben.

 

2. Étkezés előtt támogassa emésztőrendszerét

Az emésztés támogatásának legjobb módja almaecet fogyasztása. Az almaecet rengeteg emésztést segítő enzimet tartalmaz. Érdemes szűretlen, nem pasztőrözött almaecetet vásárolni. Hogyan lehet felismerni, hogy szűretlen, nem pasztőrözött almaecettel van dolga? Egyszerű! Keressen olyan almaecetet, mely üvegének alján lerakódás található. Az almaecet fogyasztása étkezés előtt nagyjából 10 perccel javasolt. Az ajánlott adag egy teáskanál ecet minden étkezés előtt, melyet oldjon fel 2 dcl langyos vízzel. Étkezés közben minimalizálja a folyadékbevitelt, hogy a folyadék ne hígítja fel túlzott mértékben a gyomorsavat. Inkább étkezés után egy órával vigyen be több folyadékot. Amennyiben az elfogyasztott étel jellege megengedi, megfelelő alternatívát jelenthet egy cukormentes limonádé vagy egy pohár vörösbor is.

3. Szánjon elegendő időt az étkezésre

A helytelen emésztés egyik fő okozója a stressz. A helytelen emésztés következtében gyomorfekély vagy helikobakter túltermelés is kialakulhat. Fontos, hogy étkezés közben zárja ki a külvilágot, próbáljon meg kikapcsolni, hátrahagyni a stresszt és a nem gondolni a munkára. Étkezés közben fontos, hogy lassan és alaposan rágja meg az ételt.

4. A siker az egyszerűségben rejlik

Próbáljon minél egyszerűbb ételeket fogyasztani. Ügyeljen a napi minimum háromszori étkezésre : reggeli, ebéd, vacsora formájában. Étkezésnél mindig ügyeljen arra, hogy csak akkor egyén, ha éhes. A főétkezések között amennyiben megéhezik, fogyasszon komplex étrendkiegészítőket mint például zöld árpát, chlorella algát és kerülje az egészségtelen nassolnivalókat. A szervezet számára nem előnyös szénhidrátok elkerülése hozzájárul a szervezet megtisztításához és biztosítja, hogy kevésbé fog éhségérzetet tapasztalni. Pozitív hatása továbbá még, hogy csökkenti a cukorbetegség és elhízás rizikóját.

helikobakter etrend

5. Kerülje el a “fehér halált”

A fehér cukrot (finomított cukor) tanácsos teljes mértékben kizárni az étkezésből. A fehér cukor egy sor negatív hatással bír a szervezetre, melyek csak később fejtik ki hatásukat krónikus megbetegedés formájában (pl. cukorbetegség). Érdemes csökkenteni a gyümölcslevek, aszalt gyümölcsök fogyasztását is, melyek szintén túl magas cukortartalommal bírnak. A fehér cukrot nyírfacukorral vagy mézzel érdemes kiváltani.

6. Fehér péksütemények, hüvelyesek és gabonafélék bevitelének minimalizálása

Tanácsos a káros szénhidrátok fogyasztásának korlátozása illetve kiváltása más egészséges táplálékkal. Szénhidrátok nagy mértékben előfordulnak hüvelyesekben, gabonafélékben és péksüteményekben is.

helikobakter etrendA következő táplálékok bevitelét korlátozza:

  • fehér kenyér, péksütemények és tésztafélék
  • gabonafélék (búza, árpa, zab, rizs)
  • pszeudogabonafélék (quinoa, kukorica, amaranth)
  • hüvelyesek (szója, bab, lencse, borsó, mogyoró).

A hüvelyesek és gabonafélék a magas szénhidrát tartalmuk mellett még nagy mennyiségű lektint és glutént is tartalmaznak, melyek megbontják a vékonybél nyálkahártyáját és különböző gyulladásos és immunrendszert érintő megbetegedésekhez vezetnek. A lektin és a glutén kis mennyiségben veszélytelen, ám gyakori fogyasztás esetén emésztési, gyulladásos és autoimmun megbetegedéshez vezetnek.

7. Ne fogyasszon az esti órákban nyers ételt

17 óra után kerülni kell a nyers ételek fogyasztását. Ilyenek a saláták, gyümölcsök és más nem hőkezelt ételeket. 17 óra után ugyanis csökken az emésztőrendszer működése és nagyobb mennyiségű nyers étel fogyasztása után az étel feldolgozatlan formában a gyomorban ragadhat. Így az étel rothadásnak indulhat vagy épp megkel, mely során a szervezet toxinokat és más káros anyagokat termel.

8. A tej és tejtermékek fogyasztásásának csökkentése

mlieko

A tej és tejtermékek (tehéntejből készültek) egy sor a szervezet számára nem előnyös anyagot tartalmaznak. Ezek közé tartoznak:

  • IGF (növekedési hormon) – hatással van a sejtek korai öregedésére, elősegíti a rákos sejtek kialakulását
  • laktóz – nehezen emészthető, hasmenés, haspuffadás, gyulladás okozója
  • tejfehérjék (kazein, lactalbumin, savó) – a máj elzsírosodásához vezetnek, hisztamint szabadítanak fel és allergiás reakciót válthatnak ki
  • kazomorfin – fáradságot, apátiát és tejtermék függőséget okozhat

 

9. Egészséges zsírok preferálása

Hőkezelt ételeket készítése során olvasztottvajat, ún. ghee-t ajánlunk használni. Megfelelő alternatívát kínál még a kókuszolaj illetve az extraszűzolívaolaj is. Az olívaolajat elsősorban hidegen ajánlott használni. Felhasználása korlátlan, szinte minden típusú étel elkészítéséhez megfelelő. Egészséges zsírok forrása még a dió, halak, avokádó, kagyló, házi tojás és a minőségi házi szalonna is.

10. A masticha kúrával kapcsolatos utolsó tanácsok

Az egészséges életmód kialakításában nagy szerepet játszik az egészséges és tudatos táplálkozás mellett az egészségtelen szokások elhagyása : minimálisalkoholfogyasztás, dohányzás és kávé kerülése, gyógyszerfogyasztás csökkentése (a proton pumpa inhibítorai, az antacidok, az aszpirin és az acylpirin rontják az emésztés minőségét). A masticha kúra sikerének biztosításaérdekében ajánlott növelni a rostok, gyömbér, banán és káposztalé bevitelét a szervezetbe.

komplex-masticha-kura

TELJESKÖRŰ MASTICHA KÚRA

A legelőnyösebb masticha tartalmú csomag, amely a gyomorproblémák és a Helicobacter pylori baktériumok túlszaporodása esetén használatos kezelést tartalmazza. A kúra teljes időtartama 50 nap.

57 850,00 Ft 45 900,00 FtKosárba rakom

0